Spływ Krutynią

W dniach 11.06 do 13.06 obyła się wycieczka dla chętnych i wytypowanych uczniów Sp3 malowniczą rzeką Krutynią. Zebrani uczestnicy ruszyli w poniedziałek autokarem firmy Kris Bus do Ukty, gdzie mieliśmy swoją bazę noclegowo kajakową. Po przybyciu na miejsce, zakwaterowaniu się i po ustaleniu z szefem firmy kajakowej trasy spływu ruszyliśmy do miejscowości Krutyń gdzie zwodowaliśmy kajaki. Zobacz zdjęcia Tego dnia mieliśmy do pokonania ok 12 km na trasie Krutyń - Ukta. W trakcie spływu podziwialiśmy uroki lokalnej przyrody, rożnych gatunków ptaków, ryb i innych zwierząt. Mijaliśmy innych kajakarzy oraz łabędzie, na które musieliśmy szczególnie uważać. Po dopłynięciu do Ukty, wspólnie przygotowaliśmy wspólny obiad, po którym udaliśmy się na plaże a następnie na punkt widokowy na rzekę Krutynię. Wieczorem zorganizowaliśmy ognisko z pieczeniem kiełbasek. Po dniu pełnym wysiłku i wrażeń dzieci szybko zasnęły. Noc upłynęła spokojnie.

Drugiego dnia po wspólnym śniadaniu ruszyliśmy kajakami z Ukty przez jezioro Gardyńskie do Iznoty. Ten odcinek rzeki był zdecydowanie bardziej dziki, pierwotny. Po dopłynięciu do Iznoty czekał na nas bus, który zabrał nas z kajakami do Ukty, gdzie zjedliśmy wspólnie obiad. Po krótkim odpoczynku pojechaliśmy do Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie. Dzieci obserwowały z bliska różne gatunki dzikich zwierząt zamieszkujące tereny Warmii i Mazur. Po ognisku dzieci udały się na nocny odpoczynek. Trzeciego dnia wczesnym rankiem spakowaliśmy swoje rzeczy i po śniadaniu ruszyliśmy do Olsztyna do Parku Linowego, gdzie dzieci pokonywały kilka tras na różnym poziomie trudności. Następnie udaliśmy się do Gietrzwałdu, zjedliśmy obiad w Domu Pielgrzyma. Odwiedziliśmy Sanktuarium Maryjne i źródełko słynące z cudów. Następnie udaliśmy się do Parku Trampolin w Ostródzie, gdzie dzieci przez godzinę ćwiczyły i bawiły się w akrobatykę. O 17 dotarliśmy do Iławy, pod miejski basen skąd rodzice odebrali swoje dzieci. Autor: Iga Kuśmirek