1 września wszyscy uczniowie oraz nauczyciele przywitali nowy rok szkolny 2021/2022.
Podczas uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego pani dyrektor Grażyna Stolarska oraz pani wicedyrektor Jolanta Chalińska powitały uczniów, którzy po wakacjach wrócili do murów szkoły, aby kontynuować swoją podróż po krainie wiedzy. Szerokim uśmiechem powitaliśmy także naszych pierwszoklasistów, dla których 1 września był szczególnym dniem – dniem, w którym rozpoczęli nowy, ważny i wspaniały rozdział ich życia. Pani Dyrektor życzyła wszystkim naszym uczniom, by czas nauki był czasem poszerzania wiedzy, realizowania własnych pasji oraz ambicji, a każde z założonych marzeń spełniało się. „Gdy uczeń osiąga coś dzięki nauczycielowi, nauczyciel również się czegoś uczy” - w tym roku szkolnym uczmy się od siebie nawzajem i wspólnie osiągajmy bliskie nam cele, rozwijajmy swoje umiejętności i kierujmy się w życiu właściwymi zasadami, by z satysfakcją w czerwcu odebrać świadectwo swojej ciężkiej pracy.
Jury w składzie : z-ca dyr. Jolanta Chalińska, Katarzyna Więckiewicz i Grażyna Ziomek brało pod uwagę zgodność pracy z tematem, pomysłowość, estetykęoraz samodzielność wykonania pracy.
Nauka zdalna się przedłuża, ale my się nie poddajemy i nie próżnujemy J. Nasza szkoła bierze udział w projekcie Fundacji Pho3nix, który ma za zadanie aktywizować uczniów i pomóc im pozostać w ruchu, nawet będąc w domu. Wiemy jak ważny jest ruch dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia, dlatego taki projekt jest świetnym rozwiązaniem na dzisiejsze czasy.
Pierwszym zadaniem w tym projekcie było napisanie fraszki olimpijskiej, która ma zagrzewać naszych wspaniałych sportowców do walki.
Efekty naszej pracy możecie oglądać poniżej, ale nie udało by się to gdyby nie nasze wspaniałe dzieciaki i Panie z klas 1-3. Podziękowania dla Magdaleny Szczuki, Eweliny Budniewskiej-Treder kl. 2a, Cecyli Cywińskiej kl. 2b, Ani Barbarskiej kl. 3d, Joanny Dombek kl. 2c, Iwony Chodakowskiej oraz Karoliny Kasak kl. 3c
Przepraszamy za jakość dźwięku, ale staraliśmy się jak mogliśmyJ
Bajki są skarbnicą mądrości. To w nich możemy znaleźć prawdę o człowieku, jego słabościach, obłudzie i fałszu. To panorama ludzkich charakterów. Uczniowie klasy VIa oraz klasy VIc omawiali wybrane bajki Ignacego Krasickiego. Na podstawie tych króciutkich utworów nagrali filmiki zrealizowane metodą poklatkową. To pracy wykorzystali prostą w obsłudze aplikację Stop Motion Studio. Warto zobaczyć efekt ich działań i zastanowić się przez chwilę, co kryje się pod maską bajkowych zwierząt. Oto tytuły bajek: „Rybka mała i szczupak”, „Kruk i lis”, „Szczur i kot”.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1280 oraz z 2022 r. poz. 1594)
Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną wynika w szczególności:
z niepełnosprawności;
z niedostosowania społecznego;
z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
z zaburzeń zachowania lub emocji;
ze szczególnych uzdolnień;
ze specyficznych trudności w uczeniu się;
z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
z choroby przewlekłej;
z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
z niepowodzeń edukacyjnych;
z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana z inicjatywy m. in.:
ucznia;
rodziców ucznia;
dyrektora;
nauczyciela, wychowawcy lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem;
pielęgniarki środowiska nauczania i wychowania lub higienistki szkolnej;
poradni psychologiczno-pedagogicznych;
asystenta edukacji romskiej;
pomocy nauczyciela;
pracownika socjalnego;
asystenta rodziny;
kuratora sądowego;
organizacji pozarządowej, innej instytucji lub podmiotu działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana na bieżąco w trakcie pracy z uczniem oraz poprzez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów np.:
klas terapeutycznych;
zajęć rozwijających uzdolnienia;
zajęć rozwijających umiejętności uczenia się;
zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu - w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych;
zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;
porad i konsultacji;
warsztatów.
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne.
Nazwa projektu: 715 lat Iławy na płótnie – integracyjno-edukacyjna wymiana młodzieży Iława-Tholen 2020
Termin realizacji projektu: 14-19.09.2020 r.
Projekt jest wynikiem długoletniej współpracy w ramach partnerstwa miast: Iławy oraz niderlandzkiego Tholen i ma na celu wzmocnienie aktywizacji ich społeczności lokalnych. Przedsięwzięcie ma charakter integracyjno-edukacyjny i dotyczy wymiany młodzieży szkolnej w wieku 13-14 lat. W działania będą zaangażowane dwie placówki oświatowe: Szkoła Podstawowa nr 3z Oddziałami Integracyjnymi
im. Polskich Olimpijczyków w Iławie oraz szkoła Calvijn z Tholen jako partner.
W naszej szkole została zorganizowana i przeprowadzona akcja misyjna „KOMÓRKA NA MISJE” na rzecz Referatu Misyjnego księży werbistów w Pieniężnie. Zebrano łącznie 50 telefonów komórkowych. Koordynatorem akcji jest katechetka Monika Krzywkowska.
Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników czy aby zbierać dane, dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.
Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Przetwarzanie części danych może być powierzone innym partnerom.